Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod Řešení Platební systémy I2Shop

I2Shop

Systém I2Shop umožňuje přijímat platby magnetickou (v budoucnu též čipovou) kartou s využitím platebních terminálů, případně inteligentních PIN-padů. Nový systém také zvyšuje bezpečnost transakcí díky povinnosti zadávání kódu PIN. I2Shop je určen pro střední a větší prodejny a jejich sítě.
Součástí dodaného řešení jsou nové platební terminály Elite 712. Platební servery Bull Expres 5800 spolu s vlastními softwarovými aplikacemi na platformě Intel/Linux jsou další významnou částí řešení, pro které je spolehlivost hlavním kriteriem.
Systém I2Shop využívá platební terminály nebo PIN-pady připojené ke stávajícím pokladnám s novými softwarovými doplňky. Pro komunikaci s platebním serverem tak slouží stávající LAN. Na platebním serveru pracují komunikační moduly pro autorizaci plateb u autorizačního centra. Tím je dnes společnost MUZO a.s., připravují se i další moduly, např. pro úvěrové karty Globus vydávané společností Cetelem.
Modularita systému dovoluje I2Shop dále rozšiřovat a vyhovět tak dalším požadavkům zákazníků, stejně jako autorizačních, bankovních a úvěrových organizací.

 

I2shop-schéma

Rozhovor s Miroslavem Exnerem, manažerem IT společnosti Globus

 

Pane Exnere, od ledna tohoto roku (2003 pozn. SoftDeC) společnost Globus využívá platební systém vyvinutý společností Bull s.r.o. s názvem I2Shop. Můžeme se Vás zeptat, v čem vidíte přínos nového řešení I2Shop pro prodejní síť Globusu?

I2shop-exnerM.E.: "Předností je několik: je to především transparentní rozdělení funkcí mezi platebním řešením a pokladním systémem, a dále vysoká průchodnost autorizačních požadavků a platebních transakcí, která je při současném provozu 50 - 60 pokladen zvláště důležitá. Ocenili jsme vytvoření terminálové sítě bez nutnosti realizace dalšího kabelového rozvodu. Možnost provozování více komunikačních modulů pak přímo vybízí k sestavení portfolia výhodných technických i obchodních řešení."

Nebál jste se začít implementovat toto řešení v nejrušnějším nákupním obdobím v roce - před Vánoci?

M.E.: "Termín jsme si, s ohledem na dané podmínky, vybírat nemohli. Rizika jsme zvažovali již ve fázi výběru řešení, takže byla dobře ohodnocená a měli jsme připravena nouzová řešení. Navíc jsme s pilotní instalací v našem čakovickém hypermarketu začali už čtyři týdny před Vánocemi a výsledky byly natolik dobré, že jsme ve více než polovině dalších domů spustili nové řešení před termínem."

Jak hodnotíte zpětně spolupráci s Bull s.r.o. ?

M.E.: "Projekt představoval rozsáhlou změnu na našich pokladních systémech a to jak technickou, tak organizační. Jeho kritéria úspěšnosti a termíny byly jednoznačné a čas k naplnění poměrně krátký. Spolu s výzvou vysoce inovativního řešení to vše dohromady vytvořilo silně motivovanou atmosféru spolupráce. S ohledem na provoz hypermarketů probíhaly práce po celý prosinec převážně v noci a také za to patří pracovníkům Bull naše poděkování."

 

Akce dokumentů
google-site-verification: google6ab3a2cb256faf92.html